Julehilsen fra landsformanden
20. december 2017

Julehilsen fra landsformanden

Kære allesammen

2017 blev endnu et spændende og begivenhedsrigt år i Spastikerforeningen. Og det er med stor glæde og stolthed, vi kan notere en betydelig medlemsfremgang, så vi nu er oppe på 4.500 medlemmer.

Året har været spækket med nye og spændende aktiviteter. Blot for at nævne nogle enkelte så holdt vi en velbesøgt medlemsdag i maj, et tillidsmandsseminar i september, forud for kommunalvalget, og den traditionsrige familiedag på Elsass Instituttet i oktober. Og ind imellem det har vi selvfølgelig også haft de mange gode og målrettede kurser til medlemmer og fagpersoner.

Årets store satsning - forældrepakken, der introducerer nye forældre til livet med et barn med cerebral parese - findes nu på alle børneambulatorier landet over. Og så har vi knoklet med at stable nye tilbud til unge med CP på benene – de bliver afsløret i 2018.

Vores medlemsmagasin fik nyt layout – og et nyt navn. Og dermed fik vi også skudt hul på diskussionen om foreningens navn. Et nyt navn har været drøftet i hovedbestyrelsen, og hvem ved, måske kan 2018 blive året, som byder på en historisk og fremadrettet navneændring.

På den politiske arena har vi været dybt involveret i evalueringen af STU. Heldigvis viser evalueringen, at STU er det gode tilbud, vi godt vidste det var. Vi har kæmpet for, at de personer, der er afhængig af sondemad, ikke pålægges en urimelig egenbetaling til sonderemedier, og så er der sat gang i udarbejdelsen af en forløbsbeskrivelse til børn med CP.

2017 har været et godt år i Spastikerforeningen, og jeg er helt sikker på, at 2018 også bliver fyldt med opgaver og nye udfordringer. Der er meget at gøre – ikke mindst på sundhedsområdet, som vil have vores særlige fokus.

Men inden vi kaster os ud i det nye års udfordringer, så vil jeg gerne benytte lejligheden til at ønske alle medlemmer af Spastikerforeningen, og alle andre der støtter vores sag, en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Lone Møller, landsformand