Oliver med CP blev kastet rundt i skolesystemet
10. oktober 2017

Oliver med CP blev kastet rundt i skolesystemet

I oktober-udgaven af CP Magasinet INDBLIK kan du læse om 14-årige Oliver med CP, der har haft en turbulent tid i skolen, og du kan blive klædt på til det kommende kommunalvalg. Se magasinet her.

Forsiden af medlemsmagasinet.Temaet i oktober-udgaven af CP Magasinet INDBLIK er kommunalvalget i november. I magasinet kan du møde hele ni kandidater med CP, der stiller op til valget, og du kan se vores fire mærkesager i valgkampen samt meget mere.

Hvordan er det at blive kastet rundt i skolesystemet, fordi man har nogle specifikke udfordringer? Det kan du høre om i artiklen om Oliver på 14 år, der først i 7. klasse fik det afgørende vendepunkt i den rigtige retning.

Medlemsmagasinet har også besøgt Specialskolen Bramsnæsvig for at se, hvad der egentlig gør skolen speciel, og så kan du læse landsformand Lone Møllers leder om vederlagsfri fysioterapi, du kan få overblik over sidste del af kursussæsonen i Spastikerforeningen og så er der farvel til socialrådgiver Jens Tamborg, der går på pension.

Spastikerforeningens feriehus på Samsø har fået nye regler for udlejning, så du allerede nu kan lægge billet ind på en ferieuge i 2018. Læs mere om det i magasinet.

Du finder det nye magasin her: CP Magasinet INDBLIK