Støt billedbog for børn med CP
02. august 2017

Støt billedbog for børn med CP

Et af Spastikerforeningens medlemmer er langt fremme med at få skabt billedbogen ‘Jeg kan godt!’ for børn i alderen 4-7 år med cerebral parese.

Allan Christian Hansen, et af Spastikerforeningens kreative medlemmer, er langt fremme med produktionen af billedbogen ‘Jeg kan godt!’, der giver børn med cerebral parese mulighed for at sætte ord på, hvad de kan, frem for hvad de ikke kan.

Gennem crowdfunding mangler han blot få tusinde kroner i at rejse det nødvendige beløb til at få trykt bogen. Du kan hjælpe ham det sidste stykke på vej ved at donere et beløb - stort som lille – her:

www.booomerang.dk/projects/jeg-kan-godt/

Kendsgerningen er, at der kun findes få børnebogstitler, som handler om det at have cerebral parese – og ingen er henvendt til de yngste.

Som en dygtig ung, illustrator, der selv har cerebral parese, har Allan Christian Hansen derfor taget udfordringen op og med sin sikre og positive streg skabt en børnebog, hvor børn med cerebral parese har mulighed for at spejle sig.

Bogen giver samtidig forældrene en naturlig ramme for at tale med deres børn om det at have et handicap.