Arv og testamente

En gave i dit testamente

Du kan støtte mennesker med cerebral parese ved at testamentere hele eller dele af din formue til CP Danmark. Ved at betænke CP Danmark i dit testamente er du med til at give fremtidens børn, unge, og voksne med cerebral parese en bedre hverdag og muligheden for at leve et værdigt, indholdsrigt og selvstændigt liv.

CP Danmark er en humanitær organisation og skal derfor ikke betale boafgift af arv. Dermed går alt, hvad du testamenterer, ubeskåret til vores arbejde for at forbedre vilkårene for mennesker med cerebral parese.

Vi betaler advokatens salær

CP Danmark anbefaler, at du får en advokat til at hjælpe dig med at tegne dit testamente. Så er du sikker på, at det bliver præcis, som du ønsker.

Vælger du at tilgodese CP Danmark i dit testamente, betaler vi advokatens salær op til 5.000 kroner.

Når testamentet er udfærdiget, underskrives det hos en notar, som er en embedsmand tilknyttet Skifteretten. Det koster 300 kroner (2021). Notaren sørger for at opbevare en kopi i Centralregisteret for Testamenter, så du kan være helt sikker på, at din sidste vilje føres ud i livet.

Er du interesseret, så kontakt CP Danmarks sekretariat på telefon 3888 4575 eller mail: cpdanmark@cpdanmark.dk

Andre muligheder for at støtte

Du kan også støtte mennesker med cerebral parese ved at: