Ung med CP

CP Ung – et tilbud til unge med cerebral parese

Er du ung, mellem 15 og 35 år og har CP? Så er CP Ung stedet for dig!

CP Ung er CP Danmarks ungdomsafdeling. Det blev stiftet i 1995 og har alle årene været en del af hovedforeningen.

CP Ung har egen landsdækkende bestyrelse med formand, næstformand, kasserer og øvrige poster. Posterne besættes ved det årlige årsmøde, hvor der afholdes generalforsamling eller ved det efterfølgende konstituerende møde.

Der afholdes i løbet af året forskellige medlemsaktiviteter. Der afholdes både faglige og sociale arrangementer og nogle af arrangementerne er også åbne for personer, der ikke er medlem af CP Ung.

Vi samarbejder med CP Danmark og Sammenslutningen af Unge Med Handicap (SUMH) for at sætte mennesker med CP i fokus - også handicappolitisk.

Vores medlemmer spænder bredt. Vi har både plads til unge med svær CP og unge med let CP. Om du er under uddannelse, bor for dig selv, er i arbejde eller bor i botilbud er underordnet. Hos os er alle lige!

CP Ung er din mulighed for at møde andre unge med CP.

Her kan der udveksles erfaringer, snakkes om kærlighed, findes venner og festes samtidig med, at der bliver arbejdet for at gøre en positiv forskel.

Her på CP Ungs sider kan du læse mere om: