CP Danmark tilbyder hjælp til ukrainske flygtninge
22. marts 2022

CP Danmark tilbyder hjælp til ukrainske flygtninge

CP Danmark stiller sin social- og psykologfaglige rådgivning til rådighed for flygtninge fra Ukraine, som har cerebral parese eller tilsvarende handicap.

Børn, unge og voksne med cerebral parese, deres pårørende eller personer, der hjælper mennesker med cerebral parese, kan frit og uden omkostninger henvende sig til CP Danmark og CP Danmarks rådgivning.

Man kan enten henvende sig direkte til vores rådgivning på telefon:

Socialfagligrådgivning: 38 14 88 98.

Psykologfaglig rådgivning: 38 88 45 95.

eller men kan ringe på det særnummer, som foreningen har oprettet til formålet: 38 88 03 09.

Man kan også skrive til foreningen på cpdanmark@cpdanmark.dk

Elsass Fonden - der er en stor fond, som støtter mennesker med cerebral parese - har stillet nogle af deres handicaptilgængelige prøvelejligheder til rådighed for flygtninge fra Ukraine. CP Danmark tilbyder gerne at formidle kontakten til Elsass Fonden og de praktiske og økonomiske støttemuligheder, fonden tilbyder.

I tilfælde af behov for hjælp udover det her beskrevne, kontakt direktør Mogens Wiederholt på telefon 20 46 06 37.

For English version go to assistance to Ukrainian refugees