Det handler om formidling
09. februar 2023

Det handler om formidling

Faglig konference, og brugerrådsmøde om Team Tvillings evne til at formidle, det er essensen af ISAAC Danmarks kommende aktiviteter.

ISAAC Danmark har i mange år været en forening, der både sørger for at formidle, men også præge udviklingen omkring alternativ og supplerende kommunikation (ASK) i Danmark.

Og det gør den stadig. Hvert år samles medlemmer og fagfolk indenfor området til en ISAAC-konference. I år finder den sted i dagene 27.-28. marts på Vingstedcentret ved Bredsten.

Her er der igen mulighed for at ASK-talende kan mødes, netværke og udveksle erfaringer - og gode tanker. Programmet byder på mange oplæg af danske og skandinaviske fagfolk, udstillinger med en række spændende produkter indenfor området - og masser af hygge og socialt samvær uden for programmet.

Flere af deltagerne benytter samtidig konferencen til også at deltage i brugermødet mandag eftermiddag, hvor der fokuseres på emnet ’Formidling - dét at få andre til at være nysgerrige på noget du selv er optaget af’.

Team Tvilling har succes både på og udenfor banen

Programmet byder således på et spændende oplæg af brødrene Peder og Steen Mondrup, der er blevet et kendt brand under navnet Team Tvilling. De har siden starten i 2014 revolutioneret idrætsverdenen med deres inklusionsprojekt, hvor en almindelig motionsløber sammen med en handiatlet, der ikke selv er i stand til at løbe men sidder fastspændt i en løbevogn, tilsammen udgør et løbehold, som giver hinanden en fælles idrætsoplevelse.

Det unikke fællesskab har betydet, at mennesker med betydelige funktionsnedsættelser nu også ses på løberuterne rundt omkring i Danmark. Det er et super godt initiativ, som bl.a. mange med cerebral parese nu har stor glæde af.

God formidling er vigtig

Men hvordan er det gået til, at Team Tvilling har fået så meget opmærksomhed, og nu har etableret 10 klubber i Danmark og én i Norge? Svaret er enkelt: Formidlingen af konceptet og oplevelserne har været helt afgørende og fantastisk populære på de sociale medier – primært Facebook.

Det er bl.a. det deltagerne på brugerrådsmødet godt kan glæde sig til at høre meget mere om, når Team Tvilling indtager scenen.

Læs meget mere om ISAAC, konferencen og brugerrådsmødet her