11. april 2023

Vær med til at gøre en forskel - og cykling til en mulighed for alle

Videnscenter om handicap har i samarbejde med Cyklistforbundet igangsat en stor undersøgelse, der skal være med til at nedbryde de barrierer, der afholder folk med cerebral parese og andre handicap til at bruge cyklen.

Hvordan kan vi skabe nogle bedre muligheder for, at børn, unge og voksne med fysiske, psykiske, kognitive eller sensoriske udfordringer i Danmark kan cykle?

Det er et spørgsmål som Videnscenter om handicap i samarbejde med Cyklistforbundet gerne vil have gode svar på. Derfor har de to organisationer i fællesskab sat en stor og vigtig undersøgelse i gang om emnet.

- Det er et vigtigt arbejde, som du kan støtte ved at besvare et af de to spørgeskemaer, der er lavet til undersøgelsen. Din stemme er vigtig uanset om du og dit barn cykler eller ikke cykler, understreger Mie Maar Andersen, der er konsulent i Videncenter om handicap og en af initiativtagerne til undersøgelsen.

Hun håber derfor, at rigtig mange vil give deres mening til kende, så resultatet kan baseres på et stort undersøgelsesgrundlag.

Det ene spørgeskema henvender sig til voksne over 15 år med særlige behov. Det andet er målrettet forældre til et barn under 15 år med særlige behov.

Links til spørgeskemaer:

Unge og voksne (15+ år):

Forældre til børn under 15 år:

Det tager ca. 15 min. at besvare undersøgelsen. Alle besvarelser gør en forskel.