Folkemødet på Bornholm blev en stor succes
21. juni 2017

Folkemødet på Bornholm blev en stor succes

For 7. gang lagde Allinge på Bornholm hus til Folkemødet, og igen i år blev det en stor succes. 100.000 mennesker besøgte Allinge i løbet af de fire dage, og der var næsten 3.000 arrangementer at vælge imellem. Blandt dem en del hvor Spastikerforeningen og Danske Handicaporganisationer (DH) var med.

Psykolog Klaus Christensen.Om fredagen deltog Spastikerforeningens psykolog Klaus Christensen (billedet til højre) i en debat arrangeret af DH Bornholm.

Emnet var det rummelige arbejdsmarked, hvor han i et panel med blandt andre Sif Holst, næstformand i DH, og Jan Johansen, medlem af Folketinget for Socialdemokraterne, diskuterede, hvad der skal til for at få flere med handicap på arbejdsmarkedet.

Blandt stikordene var: Kend din egen diagnose og fortæl om den til en fremtidig arbejdsgiver. Forvent ikke, at et job bliver oprettet specielt til dig, men tag det job der er og få det tilpasset.

I takt med at de store årgange går på pension, bliver der behov for at øge arbejdsstyrken, og det skaber bedre muligheder også for mennesker med en funktionsnedsættelse.

Debatten blev styret af Lars Midtiby, direktør i DH, og der var stor interesse for arrangementet og masser af spørgelyst.

CP Ungs formand, Cæcilie Nisbeth, deltog også i debatter. Den ene havde fokus på, hvordan vi motiverer flere unge til at være aktive og frivillige, mens den anden handlede om inklusion i folkeskolen. Hvordan skaber man en skole, hvor der er plads til læring til alle?