Sælungerne flytter til Esbjerg Handicap Idræt
23. juni 2021

Sælungerne flytter til Esbjerg Handicap Idræt

Efter en noget blandet svømmesæson, hvor corona har påvirket aktiviteterne, sluttede Sælungerne sæsonen i onsdags og starter op efter sommeren under Esbjerg Handicap Idræt.

- Når Peter er med til svømmeafslutningen, så er der ingen vej udenom. Så ryger jeg i vandet!

Svømmeleder Karna Gregersen var helt forberedt på en vandtur med tøj på, da svømmeklubben Sælungerne i Esbjerg havde sidste svømmedag den 16. juni. Kort før saftevandspausen hankede svømmeren Peter og livredderen Carsten, kærligt men dog med fast hånd, op i Karna, der røg en tur i bassinet. Præcist som hun har prøvet det så mange gange før, når sæsonen slutter.

Til beroligelse for alle kom Karna op igen med stort smil på læben, klar til at servere pølsehorn, saftevand og kaffe til de knap 25 svømmere, ledere og forældre, der var med til at lukke Sælungernes sæson nummer 43. En sæson, som langt hen ad vejen har været præget af corona-nedlukninger, og som samtidig blev den sidste under CP Danmark.

Lokal klub overtager svømningen

Men Sælungerne fortsætter. Når den nye sæson starter igen den 1. september, har Esbjerg Handicap Idræt (EHI) overtaget svømmeaktiviteten. Den lokale tilgang, som EHI står for, giver nogle klare fordele for svømmerne, der kan deltage i flere idrætsaktiviteter for det samme kontingent. Også klubben får fordel af flere lokale tilskudsmuligheder til stævner og transport.

Sammen med Karna Gregersen følger flere af klubbens instruktører med over i EHI. Selv om det er lidt vemodigt, er hun dog fuld af fortrøstning og glæder sig til, at svømmesæsonen starter igen til september. Inden da slutter Sælungerne sæsonen med en stor fest i EFG-Hallen den 26. juni, hvor et halvt hundrede deltagere er tilmeldt.

Og kender man Karna og hendes hjælpere ret, så skal det nok blive et festligt punktum på sæsonen.