Målløverne fejrede 20 års fodboldjubilæum
30. maj 2018

Målløverne fejrede 20 års fodboldjubilæum

Knap et halvt hundrede tidligere og nuværende spillere, forældre, trænere og ledere var mødt frem da Ledøje-Smørum Fodboldklubs handicapfodboldhold markerede sit 20 års jubilæum med showkamp, spisning og masser af hygge.

MålløverneDet skete præcis på dagen – 29. maj – hvor nogle aktive forældre 20 år forinden havde fået den gode idé at starte et hold af unge spillere, primært med fysisk handicap.

De fleste havde cerebral parese i forskellig grad, men én ting havde de til fælles: De ville gerne spille fodbold og have det sjovt. Dengang var de under Måløv Boldklubs vinger og blev kendt under navnet ’Målløverne’.

At de ’gamle’ drenge så ikke helt længere kan leve op til navnet, måtte de nødtvungen konstatere efter showkampen, som de nye, unge spillere vandt 5-2. Her blev det samtidig tydeliggjort, at konditionen heller ikke er, hvad den har været!

En tur ned ad mindernes gade

Dengang som nu er det Len Nossell, der er den bærende kraft, men flere andre har også store aktier i succesen og deltagelsen ved de mange ture til stævner i ind- og udland. Undervejs har holdet været en del af Ballerup Handicap Idræts Club og Ballerup Skovlunde Fodbold, men i januar 2018 flyttede holdet til Ledøje-Smørum Fodboldklub, hvor spillerne er blevet rigtig godt modtaget. Fodboldformanden var dog også lige inde og sige hej og tillykke - det samme var en repræsentant fra holdets sponsor Sydbank - inden frikadellerne og den kolde kartoffelsalat blev sat til livs.

Snakken gik livligt ved bordene, hvor nostalgien blomstrede ved gensynet af gamle filmklip fra klubbens start, hvor holdet fik deres stævnedebut og bl.a. medvirkede i Bubbers populære Snurre Snup tv-program.

Holdets spillere består i dag af både fysisk og psykisk handicappede, og mange af dem kommer fra et stort opland, lige fra Taastrup i syd til Birkerød og Kirke Hyllinge i nord.

Foto øverst til højre: Masser af rutine var ikke nok til at vinde showkampen, som de nye spillere vandt 5-2.

Målløverne

Mange af de ’gamle’ spillere er i dag spredt for alle vinde, men et 20 års jubilæum fik dem samlet igen sammen med en række forældre.